На сьогодні почастішали випадки, коли діти дошкільного та молодшого шкільного віку (до 30%), розмовляючи, пропускають звуки, спотворюють вимову.
Порушення вимови уповільнює темпи формування усного мовлення, має негативний вплив на формування навичок читання та письма.
Спеціалісти – логопеди допоможуть розібратися чим виступає порушення звуковимови: самостійним дефектом чи одним із симптомів більш складних розладів.
Існують такі причини порушень звуковимови у дітей з нормальним інтелектом і слухом:
- порушення слухової диференціації звуків мовлення;
- порушення анатомічної будови мовного апарату (неправильний прикус, укорочення під’язикової вуздечки, несформованість зубного ряду, високе чи низьке піднебіння і т. д.);
- невірне мовлення оточуючих людей;
- вплив біологічних та соціальних факторів (паталогічні вагітність та пологи, обмежене спілкування з дитиною.
Порушення слухової диференціації звуків – це не порушення гостроти слуху, а недостатність слухової уваги та самоконтролю під час спілкування.
Неправильне мовлення дорослих призводить до наслідування їхнього мовлення дітьми, яке вони сприймають як зразок. Це одна із поширених причин формування неправильної вимови у дітей
Дорослим слід пам’ятати про те, що регулярне спілкування з дитиною є необхідною умовою для розвитку мовлення, мислення, особистості та загального розвитку взагалі.
Для своєчасного подолання недоліків мовлення батькам потрібно звернутися до логопедів . Профілактика порушень полягає в систематичній, регулярній роботі в логопедичній групі дошкільного закладу, на логопункті в школі чи за індивідуальним замовленням. Завдяки своєчасній та планомірній роботі вдається повністю виправити недоліки та порушення мовлення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий