Значення ранньої діагностики відхилень у мовленнєвому розвитку дошкільників.
Проблема ранньої діагностики та корекції відхилень у мовленнєвому розвитку дітей набуває особливого значення для їх подальшого повноцінного розвитку та навчання. Всебічне уявлення про стан і особливості формування у дитини мовлення, як засобу комунікації можна отримати лише у процесі комплексного медико-психолого-педагогічного обстеження, лінгвістичного аналізу її мовленнєвої діяльності. Для нормального розвитку дитини з перших місяців найважливішим є спілкування, у процесі якого малюк може опанувати людське мовлення, що відіграє головну роль, як в діяльності дитини, так і в пізнанні навколишнього світу . Розвиток мовлення у процесі онтогенезу відбувається паралельно з фізичним і розумовим розвитком. У дитини з мовленнєвими вадами без своєчасних корекційних заходів може затримуватися темп інтелектуального розвитку. Як правило, рання діагности дозволяє почати ранню корекційну допомогу. Можливо лише медичного характеру, а часто в комплексі з психолого-педагогічним впливом. Звичайно в таких ситуаціях, коли у дитини раннього віку виявлено те чи інше порушення в розвитку, в допомоги фахівців потребує не тільки сам малюк, але обов’язково його близькі, мама, тато, старші діти в сім’ї, бабусі, дідусі.
Часто, батьки звертаючись до логопеда за консультацією, дізнаються, що час упущено..
Як визначити, коли звертатися до логопеда?
Не всі знають, що в нормі у дитини, яка досягла 12-місячного віку, вже є слова, а в 1,5 року - з'являються фрази.
Іноді природному процесу появи мови перешкоджає ряд факторів
Медичні фактори:
- ППЦНС (перинатальне ураження центральної нервової системи)
- Наслідки перинатального ураження центральної нервової системи (дизартрія, алалія)
- Ослаблені можливості здоров'я (часто хворіють діти, з наявними хронічними захворюваннями, які перебувають на обліку ЛОРа, невролога та ін.)
Соціально-педагогічні чинники:
- Несприятливі умови розвитку дитини в сім'ї
- Неправильний стиль виховання (попустительскій, гіперопіка)
Коли ви зустрічаєтеся з логопедом вперше будьте готові до запитань про перебіг вагітності і пологів, про психо-емоціанальний розвиток дитини, про соціальне оточення, про періоди появи гуління, лепетної і фразової мови. Це необхідно зробити для подальшого постановки логопедичного діагнозу, консультування батьків, для побудови системи індивідуальної роботи з дитиною.
Логопед проводить діагностику мовного розвитку, навіть якщо мова відсутня. З'ясувати обсяг активного і пасивного словника, сформованість фонематичного сприйняття, слуху, граматичної будови мови не менш важливо, ніж діагностувати зуковимову.
Крім того, логопед проводить візуальний огляд і рухливість органів мовного апарату дитини, звертаючи увагу на стан і вид твердого та м'якого піднебіння, губ, щік, язика, зубів.
За результатами діагностики дитині виноситься логопедичний висновок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий