четверг, 7 апреля 2016 г.

Значення ранньої діагностики відхилень у мовленнєвому розвитку дошкільників.



      Проблема ранньої діагностики та корекції відхилень у мовленнєвому розвитку дітей набуває особливого значення для їх подальшого повноцінного розвитку та навчання. Всебічне уявлення про стан і особливості формування у дитини мовлення, як засобу комунікації можна отримати лише у процесі комплексного медико-психолого-педагогічного обстеження, лінгвістичного аналізу її мовленнєвої діяльності. Для нормального розвитку дитини з перших місяців найважливішим є спілкування, у процесі якого малюк може опанувати людське мовлення, що відіграє головну роль, як в діяльності дитини, так і в пізнанні навколишнього світу . Розвиток мовлення у процесі онтогенезу відбувається паралельно з фізичним і розумовим розвитком. У дитини з мовленнєвими вадами без своєчасних корекційних заходів може затримуватися темп інтелектуального розвитку.   Як правило, рання діагности дозволяє почати ранню корекційну допомогу. Можливо лише медичного характеру, а часто в комплексі з психолого-педагогічним впливом. Звичайно в таких ситуаціях, коли у дитини раннього віку виявлено те чи інше порушення в розвитку, в допомоги фахівців потребує не тільки сам малюк, але обов’язково його близькі, мама, тато, старші діти в сім’ї, бабусі, дідусі.
    Часто, батьки звертаючись до логопеда за консультацією, дізнаються, що час упущено..
Як визначити, коли звертатися до логопеда?

Не всі знають, що в нормі у дитини, яка досягла 12-місячного віку, вже є слова, а в 1,5 року - з'являються фрази.
Іноді природному процесу появи мови перешкоджає ряд факторів

Медичні фактори:
  1. ППЦНС (перинатальне ураження центральної нервової системи)
  2. Наслідки перинатального ураження центральної нервової системи (дизартрія, алалія)
  3. Ослаблені можливості здоров'я (часто хворіють діти, з наявними хронічними захворюваннями, які перебувають на обліку ЛОРа, невролога та ін.)

Соціально-педагогічні чинники:
  1. Несприятливі умови розвитку дитини в сім'ї
  2. Неправильний стиль виховання (попустительскій, гіперопіка)

    Коли ви зустрічаєтеся з логопедом вперше будьте готові до запитань про перебіг вагітності і пологів, про психо-емоціанальний розвиток дитини, про соціальне оточення, про періоди появи гуління, лепетної і фразової мови. Це необхідно зробити для подальшого постановки логопедичного діагнозу, консультування батьків, для побудови системи індивідуальної роботи з дитиною.

    Логопед проводить діагностику мовного розвитку, навіть якщо мова відсутня. З'ясувати обсяг активного і пасивного словника, сформованість фонематичного сприйняття, слуху, граматичної будови мови не менш важливо, ніж діагностувати зуковимову.
Крім того, логопед проводить візуальний огляд і рухливість органів мовного апарату дитини, звертаючи увагу на стан і вид твердого та м'якого піднебіння, губ, щік, язика, зубів.

   За результатами діагностики дитині виноситься логопедичний висновок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий